TOONAANGEVEND IN PRODUCTIE

HANDEL EN LOGISTIEK

[PERSBERICHT] De Beijer groep, 65-jarig jubileum

De Beijer Groep viert 65-jarig jubileum

De Beijer Groep BV viert dit jaar zijn 65-jarig bestaan. Ondanks die respectabele leeftijd is de leverancier van bouwgrondstoffen uit Dodewaard kwieker dan ooit, en helemaal klaar voor de toekomst.

In 1956 startte grondlegger Wil de Beijer vanuit zijn ouderlijk huis in Arnhem met de levering van zand, grind en stenen aan de betonindustrie en weg- en waterbouw. Het duurde niet lang voordat hij verhuisberichten moest versturen: zijn eenmanszaak vestigde zich aan de Arnhemse Rijnkade, een pand met groeimogelijkheden. Daarna ging het vlug: in de loop der jaren volgden de opstart van eigen zand- en grindwinningen in de Ooijpolder bij Nijmegen en later in Lent en Beuningen. In Duitsland volgden de overname van de steengroeve Hartsteinwerke Sooneck in Trechtingshausen en het op- en overslagbedrijf in Duisburg. Ook verhuisde de hoofdlocatie van Kekerdom naar Dodewaard.

De Beijer produceert al decennialang het product Quarzitische Grauwacke, een begrip in de bouwwereld. Dit is een steensoort die wordt toegepast in de waterbouw, wegenbouw, keramische industrie en de inrichting van de openbare ruimte.

Tweede generatie
In 2003 is de onderneming overgedragen aan de broers Han en Willem en zus Bianca de Beijer. Met een team van 75 medewerkers verzorgt De Beijer Groep tegenwoordig logistieke dienstverlening vanuit de overslagbedrijven op de hoofdvestiging in Dodewaard en in Duisburg (D). Het bedrijf beschikt over binnenvaartschepen en een modern wagenpark.

De Beijer Groep produceert, levert, denkt mee en verzorgt de logistiek van bouwgrondstoffen. Dit doen ze met oog voor innovatie en duurzaamheid. De natuur is voor De Beijer Groep een belangrijke bron. Die houden ze graag in een zo goed mogelijke conditie.

De Beijer Groep is een 65 jaar jong familiebedrijf. En ze zijn helemaal klaar voor minimaal de komende 65 jaar. Ze nodigen iedereen van harte uit voor een kennismaking met het bedrijf.